Spiga

Agen Produk Habbatus Sauda.

Hadis riwayat Bukhari menyebut yang maksudnya seperti berikut: "Habbatus Sauda’ mempunyai penawar bagi semua penyakit kecuali maut.”

Menurut Dr. Abdullah Abdurraziq Mas’ud, di dalam kamus al-Mu’jam al-Wasit mendefinisikan Habbatus Sauda’ iaitu sebagai sejenis rumput yang berwarna hitam yang bermusim tahunan. Ia mempunyai daun yang kecil serta halus dan bunganya pula berwarna biru. Di hujung bunga tersebut terdapat buah yang berbungkus yang di dalamnya terdapat biji kecil yang berwarna hitam.

Melalui hasil analisa yang telah dijalankan oleh Dr. Zemmy HM Rai, beliau mendapati bahawa Habbatus Sauda’ ini mengandungi enzim-enzim penghadaman, fostat, kalsium sulfur, karbohidrat, anti bakteria, anti kanser, hormon-hormon penguat tenaga batin, unsur-unsur peningkatan seksual, melawas air kecil (kencing) dan penyembuh demam kuning. Malah di dalam Habbatus Sauda’ ini juga terdapat beberapa bahan yang penting iaitu fixed oil (saturated dan unsaturated), minyak-minyak asas (sterol, carvone, thymohydro quinine, limonine, cymene), alkali (alkoloids), saponin dan asid amino.

Terdapat banyak lagi kelebihan Habbatus Sauda’ yang telah dibuktikan berdasarkan kajian-kajian yang dijalankan oleh para pengamal perubatan sedunia yang lain. Antaranya Dr. Badr-el-din dan Dr. Mahfouz pada tahun 1960 mendapati ianya berfaedah dalam rawatan penyakit asma. Kajian yang dilakukan di Pusat Penyelidikan Amala di Amala Nagar, Kerala, India pada tahun 1991 mendapati ianya dapat membantu dalam rawatan kanser. Ahli-ahli sains dari Jabatan Farmasi, Universiti Dhaka Bangladesh melakukan kajian yang membandingkan Habbatus Sauda’ dengan lima antibiotik yang terkenal dan mendapati ianya lebih berkesan berbanding kelima-lima antibiotik tersebut.

Jopana Sdn Bhd sebuah syarikat tempatan mengedar koleksi produk  menggunakan Habbatus Sauda iaitu Minyak Dara Habbatus Sauda, Sabun Habbatus Sauda dan Kopi Habbatus sauda.



Bagaimana Untuk Menjadi Agen?

Mudah sahaja dan tidak perlu menjadi ahli. ANDA hanya perlu membeli secara TUNAI.

Minyak Dara Habbatus Sauda

1. 10 - 50 botol - RM25.00 sebotol
2. 51 - 100 botol - RM23.00 sebotol
3. Lebih 101 botol - RM20.00 sebotol

Harga Jualan : 30 ML - RM35.00  @ USD10.00 (International)

Harga ini tidak termasuk kos penghantaran.

1 comments:

  Rafidah

September 26, 2009 at 2:19 AM

nk tanya bgmana cara2 menggunakannya minyak ni..terang skit!!